Nederlandse dagen in Indonesië - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Sophie Princen - WaarBenJij.nu Nederlandse dagen in Indonesië - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Sophie Princen - WaarBenJij.nu

Nederlandse dagen in Indonesië

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

18 Juni 2014 | Indonesië, Manado

Afgelopen maandag en dinsdag hebben we twee Nederlandse dagen gehad, hier op Don Bosco. We hadden oranje shirt aan, die niet onopgemerkt bleven. Een aantal leerkrachten begon spontaan over het WK te vertellen waarbij Nederland 5 doelpunten had gescoord hahaha. Terwijl dat eigenlijk helemaal niet de rede was dat we de oranje shirt aan hadden. We hadden namelijk twee Nederlandse dagen georganiseerd voor 7 verschillende klassen, met 5 verschillende Nederlandse spelletjes. Zoals blik gooien, spijkerpoepen, koekhappen (speculaas), kloslopen en weleens waar ezeltje prik op een groot karton. En alles uitgerust met de Nederlandse kleuren!

Ik kan hier nog heel veel over vertellen want het was ontzettend leuk en een groot succes! Maar soms zegt één foto meer dan 1000 woorden…

Xxx Sophie

• 18 Juni 2014 - 09:38

Laura:

Hoi Sophie, wat leuk dat jullie dat georganiseerd hebben! Ziet er heel gezellig uit op de foto's.
    Heel veel plezier nog, groetjes Laura

• 18 Juni 2014 - 12:20

Ingrid:

Hartstikke leuk zeg.
    Ziet er vrolijk uit alles in de kleuren van de Nederlandse vlag!
    Grappig dat de leerkrachten ook meededen.
    Xxx mams

• 18 Juni 2014 - 16:22

Joel:

Hee lieverd,
    Leuk gedaan allemaal, zie ze eens doen haha ziet er echt leuk uit
    leuk bedacht allemaal!
    Xxx joel

• 18 Juni 2014 - 22:02

Toon:

Super leuk idee. En nu op naar de volgende stage. Lijkt me geweldig om daar te zijn!!!!!

• 19 Juni 2014 - 11:06

Demi:

Super leuk gedaan! Ze boffen maar met zulke leuke leraressen;)

Xxkus

• 20 Juni 2014 - 10:11

Monique:

Hey Sophie,
    Superleuk idee, de foto's zeggen inderdaad genoeg. Wat een enthousiaste kindertjes, maar wat wil je met zulke stagiaires !!. Spijkerpoepen favoriet ?? Hup Holland Hup!!

• 21 Juni 2014 - 19:09

Oma Vervoort:

Hoi Sophie,
    Leuk om je avontuur te volgen. Ik hoop dat je een leuke tijd hebt.
    Groeten
    Oma

• 25 Juni 2014 - 16:54

Frans:

Hoi Sophie,
    Ziet er allemaal heel gezellig uit daar! 't Is net Koninginnedag zoals dat op veel scholen hier gedaan werd / wordt? Prachtig dat jullie ze laten kennismaken met een stukje oer Nederlandse cultuur. Aan de gezichten van de kids te zien werken die spelletjes nog steeds! Heb gehoord dat het laatste deel van je stage in wat luxere sferen gaat verlopen. Ben benieuwd naar de verhalen.
    Groetjes, Frans en Thea

Verslag uit: Indonesië, Manado

Sophie

Hallo allemaal, Vanaf 1 mei vertrek ik samen met Lidwine Dulk en Marloes Simons naar Indonesië, eiland Sulawesi. Om daar Engelse lessen te geven aan basisschoolkinderen. Ik kijk ontzettend naar dit avontuur uit en ik hoop dat we de kinderen op Sulawesi veel Engels kunnen leren.

Actief sinds 21 Maart 2014