Afscheidsfeestje op Bunaken - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Sophie Princen - WaarBenJij.nu Afscheidsfeestje op Bunaken - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Sophie Princen - WaarBenJij.nu

Afscheidsfeestje op Bunaken

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

13 Juli 2014 | Indonesië, Bunaken

Vrijdag was een groot feest op Bunaken! Duiken, spaghetti en muziek. Oké ik zal het van voor af aan beginnen. Vrijdagochtend hebben we onszelf in een duikpak gehesen haha. Dat verliep gelukkig vrij soepel. Omdat we door al die weken rijst en vis toch wel wat kilootjes kwijt zijn. Daarna huppakee de boot op om te gaan duiken. Eerst wat uitleg gehad over wat we vandaag gingen oefenen en toen het water in. We hadden per persoon 1 duikinstructeur en er waren nog wat mensen die op de boot bleven. Dus we zaten met een behoorlijk aantal op de boot, een gezellige boel. Het water in…… Ik kon mijn evenwicht niet houden met de helft van mijn eigen gewicht op mijn rug en donderden regelmatig om, tot hilariteit van de duikinstructeurs haha. Met drie man sterk moesten mijn flippers aangedaan worden. Marloes en Lidwine lachen helemaal in de scheur natuurlijk, helaas heb ik hier geen foto van. Ferri, mijn duikinstructeur was erg enthousiast en vond het leuk om met mij te duiken ook al moest ik meerdere keren weer boven water komen op even op adem te komen haha. Na het duiken waren we zo moe, dat we alle drie ‘s middags als een blok in slaap zijn gevallen.’s Avonds moesten we nog genoeg energie over hebben voor het koken en het afscheidsfeestje. Na al die weken rijst en vis hadden we eindelijk…. SPAGHETTI! De ingrediënten hadden Lidwine en ik een paar dagen daarvoor vanuit Manado gehaald. We hebben voor de staf van KusKus gekookt, als bedankje. Sommige hadden nog nooit spaghetti op, dus een hele ervaring! De meeste vonden het erg lekker en ook de andere gasten genoten volop haha.
Het afscheidsfeestje…….
Met drank, muziek (door gitaar en zelf zingen) werd ons verblijf van drie weken afgesloten. Helaas! Die avond lagen we laat op bed en hebben we een hoop lol gehad met de mannen van het resort die behoorlijk veel drank ophadden. Vooral ‘’zakdoekje leggen’’ viel goed bij ze in de smaak, na wat glazen alcohol haha. Na een gezellige dag en de andere drie weken kwam er helaas een einde aan al die gezelligheid. Het afscheid de volgende dag, viel voor de staf dan ook behoorlijk zwaar en ook voor ons wel een beetje. Een soort tweede familie om nooit te vergeten!

Woensdag vertrekken we naar Bali voor vakantie en dan zie ik ook Joel weer sinds ruim 2 maanden. We hebben er zin in!
Xxx Sophie

  • 13 Juli 2014 - 17:12

    Joel:

    Fijn dat je het allemaal zo naar je zin hent gehad schat :D leuke foto's erbij! een heel gedoe heb je verteld ja met het duiken haha, maar het is gelukt. ik heb ook zeker zin in de vakantie :D
    xxxx

  • 20 Juli 2014 - 06:46

    Ingrid:

    Hoi Sophie,
    Wat een stoere foto's van dat duiken! Mooi hoor. Je kunt wel zien dat jullie ook veel lol gehad hebben daar in de zee van Nemo.
    Dat zakdoekje leggen, ook heel stoer van die volwassen mannen van Kuskus. Haha.
    Ik snap dat het afscheid zwaar valt, na zo'n mooie en vooral gezellige stage op Bunaken.
    Nog een geweldige vakantie op Bali met Joel, en je stagemaatjes. Geniet ervan!!!
    Groetjes xxx mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bunaken

Sophie

Hallo allemaal, Vanaf 1 mei vertrek ik samen met Lidwine Dulk en Marloes Simons naar Indonesië, eiland Sulawesi. Om daar Engelse lessen te geven aan basisschoolkinderen. Ik kijk ontzettend naar dit avontuur uit en ik hoop dat we de kinderen op Sulawesi veel Engels kunnen leren.

Actief sinds 21 Maart 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 8179

Voorgaande reizen:

21 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: